söndag 13 mars 2016

GRAVIDGLANS OCH NÄSTÄPPA

Vi hade en jättemysig kväll hos mamma och Göran i Färjestaden. Mamma lagade god middag och sen kollade vi mellon. Jag hade ingen favorit direkt, några stycken som jag definitivt inte ville skulle vinna snarare, och det gick ju fint.
Julie höll igång en stund men däckade rätt tidigt i min famn. Hon kändes inte helt som sig själv och idag vaknade hon upp med förkylning och lite feber.
Elvira sov kvar hos mormor (så klart) och vi här hemma har tagit det rätt lugnt. På eftermiddagen ringde mamma och frågade om jag ville följa med på en "utflykt". Jag nappade på att få komma iväg en stund. Tänkte att vi skulle åka en sväng till Lidl (söndagsgrej) eller på sin höjd typ fika på Brostugan. Så jag åkte i mina mjukisbyxor, gympadojor, fultofs och utan smink, all min gravidglans med andra ord. Hoppar in i bilen och där sitter mamma och Elvira alldeles piffiga och berättar att vi ska ta en premiärtur till Mall of Scandinavia. 
Jag kände mig vansinnigt sunkig men det fick gå ändå. Det var kul att få kolla in stället innan jag går in i spädbarnsbubblan (jag är inte bra på att åka iväg med mina spädisar). Elvira shoppade en del saker, jag köpte ett par byxor till BB-väskan och Julie fick några saker från Disney-store. Vi dreglade över fina kökssaker från Freddes favvomärke Le Creuset men köpte inget. 
Mycket fina saker...
Jag drog ner tempot lite för gänget kan man säga. Jag är inte bra på att varken promenera några längre sträckor eller spendera längre tid på fötterna. Ryggen tar ordentligt med stryk och jag var riktigt mör när vi kom hem (då hade vi också gjort ÖB och City Gross på vägen).
Julie får så klart vara hemma imorrn, hon slocknade i soffan när vi andra tittade på Farmen. 
Lillan...med öppen mun och snarkande pga täppt näsa.
Storbarnen är nattade de också och vi har lagt veckans plan för läxor och annat viktigt. Vi är redo för måndag helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar