söndag 27 mars 2016

PÅSKDAG

Vaknade imorse och kände att jag varken var färdig med att myshänga i Färjestaden eller att äta påskmat, så jag tog med mig Julie och åkte tillbaka.
Där dukade vi upp brunch på finfina påskrester. Bara en bråkdel av maten gick ju igår.
Sen blev det matkoma och preggoslappande i soffan en stund innan vi gick ut i stormen. Julie och Elvira ville gå i skogen och ner till sjön, så det gjorde vi men det var lite med andan i halsen. Träden svajade och knakade betänkligt så på hemvägen tog vi faktiskt vägen runt skogen istället för igenom.
Igår var här spegelblankt och glasklart vatten, idag stormigt och grumligt. Inte alls lika mysigt att stå här och kasta sten. Tyckte alla utom Julie som blev väldigt missnöjd när vi andra ville gå därifrån.
Hemma igen satte vi oss på mammas halvt rivna altan (det ska byggas ny) och solade i blåsten medans tjejerna lekte av sig lite energi. Själv har jag inget överskott av den varan just nu och en skogspromenad räcker gott för att få mig ur slag ett bra tag. Det känns i hela kroppen att det är nära nu. Jag får sammandragningar av typ allt jag gör och det är väldigt trångt för den här bebisen därinne nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar