onsdag 23 mars 2016

HÖGT OCH LÅGT

Imorse blev jag väckt vid kvart över sex av att Julie kröp upp i sängen hos mig och ville gosa. Henne som jag alltid behöver väcka under protest minst en timme senare. Hon var ovanligt pigg och vi fick en lång och skön morgon tillsammans innan förskolan.
Där var det påsklunch idag och barnen fick komma utklädda om de ville. Klart Jullan skulle vara liten påskkärrning! Fast av nån anledning tror hon att det heter jungfru. Vet inte var det kommer ifrån, men hon tyckte att hon var en fin jungfru i alla fall, och det är ju huvudsaken.

Jag åkte in till Odenplan för mitt ultraljud. Och blev så glad och lättad när det visade sig att Stellan nu vänt sig och ligger rätt, med huvudet långt ner och startklar! En viktuppskattning gjordes också och landade på 3000 gram, ungefär 150 gram under förväntad vikt och det är ju helt perfekt. Glada besked!
Men sen fick jag några mindre roliga. Jag kollade in mitt konto när jag var i stan och blev en smula bestört (minst sagt) när jag såg lönen som skulle sättas in imorgon. Jag har, visar det sig, räknat helt fel här i glappet mellan jobb och sjukskrivning. Jag fick en liten chock och en liten kris, men allting ordnar sig antar jag. Tur att jag har en sugar daddy att leva av!

Och dagen blev ännu bättre! Jag har väntat på en kallelse till KS för att träffa en läkare som ska göra en bedömning angående min igångsättning. När jag kom hem låg den kallelsen i brevlådan och jag blev så glad och slet upp kuvertet. Tiden var idag, klockan 14:30. Det fanns inte en chans för mig att hinna tillbaka in till stan så då fick jag ännu en liten kris. Hoppas nu på att snabbt få en ny tid.
Depp-Mulle...
Fick upp det här i Facebook-flödet och då kunde jag i alla fall le lite åt eländet :)
Plötsligt fick jag också en avisering om att jag hade paket att hämta ut på Konsum. Från Babyland. Jag fick lite panik för jag hade verkligen inget minne av att jag beställt nåt från Babyland och en till faktura var det sista jag behövde.
Blev lättad när det visade sig vara en Babybox som jag beställt, men den är ju helt gratis i alla fall!
En blöja, en haklapp, ett gosedjur och fyra kilo reklamblad. Worth waiting for...

Nu ska jag gräva ner mig i soffan och ha tv-kväll. Och imorgon är en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar