fredag 18 mars 2016

VEMOD, DRÖM OCH GULDPENGAR

Idag var det en mysig morgon eftersom Fredde också var hemma en stund med oss innan han for iväg på F8-möte.
Men det var också en vemodig morgon eftersom det är skicka-iväg-barnen-fredag. Mina älskade stora, jag saknar dom i samma stund de går härifrån. Och det gör Julie också. "Kommer Elvira nästa fredag igen?" frågade hon på förmiddagen, för det har hon lärt sig. Och nästa fråga var; "Är det nästa fredag imorgon?" Lilla hjärtat, det är inte lätt att förstå, det där.

Jullan och jag gjorde oss iordning när vi blivit ensamma och sen åkte vi till Ekerö och min besiktning hos mvc. Det gick bra, alla värden var i sin ordning. Dock var hon nu ganska säker på, utifrån vad hon kan känna från utsidan och jag från insidan, att bebisen ligger på tvären. Jag känner ju rörelser långt ut på båda sidorna och det tryck nedåt som jag plågades av för några veckor sen, det känner jag inte alls längre. Säkert får vi veta på ultraljud på onsdag. 
Julie var i alla fall som en dröm under besöket och en tur i centrum. Trots att hon fortfarande är riktigt förkyld och ganska hängig. På hemvägen köpte vi med oss lite fredagsmys till kvällen och hon fick en påse guldpengar.
Hon har frågat om vi kan köpa dom varje gång vi varit på Konsum den här veckan och snällt accepterat när vi sagt nej. Men idag fick hon dom och hon kunde knappt tro att det var sant. Hon åt ett par stycken och resten har hon gömt i sin ena finsko, den är en skattkista.

Nu väntar jag och min lilla snorprinsessa på att pappa Fredde ska komma hem och göra mysig kväll med oss. Antagligen kommer vi somna tidigt i soffan hela högen. Men det är ju mysigt det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar