måndag 14 mars 2016

FÖRKYLNING OCH GENUS

En hemmadag för mig och Julie (jag har ju bara hemmadagar nu för tiden, men idag fick jag alltså sällskap). 
Hon har inte haft nån feber men rätt snorig är hon. Tänkte att det skulle ge sig med en dags vila, särskilt som jag fick en återbudstid till ultraljud imorgon förmiddag som jag tackade ja till. Just då verkade Julie så pigg och glad så jag såg inga problem med det. Men vid middagstid blev hon sämre. Fortfarande ingen feber, men väldigt mosig, dunderförkyld helt enkelt. Fredrik kan inte vabba så jag fick snällt ringa och avboka ultraljudstiden och ställa in mig på ytterligare en snorig dag i soffan. 
Ultraljudet ska jag alltså göra för att se om bebisen ligger rätt. Det behövde ske senast under denna veckan, får väl se hur det blir med den saken nu.

Har roat mig med att sortera lite bebiskläder idag. Plocka fram åtminstone det som är hyfsat könsneutralt.
Visst finns här en del rena "tjejkläder", men skulle det nu vara så att Stellan är en Stellan så kommer han nog snällt att få använda en del av dom.
Och det här är alltså sängen som jag skulle bädda och fixa. Den får agera klädförvaring ett tag först. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar