tisdag 2 februari 2016

LEDIGT, LEKPLATS OCH UTVECKLINGSSAMTAL

Skön dag! Väckte Julie i vanlig tid, trots att vi var lediga, för att vara säker på att hon skulle vara trött till kvällen. Det är viktigt såhär mitt i veckan. 
Vi vinkade av storbarnen till skolan och chillade sen i soffan med frukost och film.
När jag bockade av ett par saker på min to-do-list, så som tråkiga samtal, då satte hon sig i sängen och läste böcker. Kan vi stanna här hela dagen? frågade hon. (1. Ja hon vägrar konsekvent att använda kläder när vi är hemma just nu och 2. Det är hon själv som rivit av en bit av tapeten vid sängen).
Efter lunch gick vi till skolan och hämtade upp Elvira som slutade tidigt. Hon var ute på skolgården och lekte nån lek med sina kompisar och Julie blev så otroligt lycklig och stolt när hon fick vara med.
Lilla skruttan med stortjejerna.
Sen tog vi en promenad bort till Borgenparken som blivit utbyggd med ny fin lekplatsdel.
Ser fram emot att hänga där i sommar med barnen. Det blåste kallt och började regna ganska snart efter vi kom dit så vi blev inte så långvariga. Köpte med oss lite mellis på Konsum och gick hem och fikade. Bra dag!
På kvällen hade jag utvecklingssamtal med Gustav och hans mentor. Kommer ju aldrig gilla det här med att ha samtal tillsammans med mentorer som varken känner eller har lektioner tillsammans med eleven i fråga. Dock kunde hon i alla fall vidarebefordra omdömen från lärare som faktiskt undervisar Gustav och deras åsikter är samstämmiga med mina; Gustav kan mer än han visar och har betydligt större förmågor än han använder. Så vi har lite att jobba på. Fint kanske, att min föräldraledighet sammanfaller med hans sista år i grundskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar