torsdag 18 februari 2016

FIKA, KALAS OCH MINA TJEJER

Imorse, efter att vi lämnat våra tjejer på förskolan, kom Petra över med en påse frallor för en fika. Fika och pratstund som varade ända fram till lunch. Vi fick en massa viktiga saker i livet ventilerade, riktigt skönt, och som vanligt frågar vi oss varför vi inte gör detta oftare.

Till middagstid kom mamma och Göran och födelsedagsbarnet som skulle firas var förstås Göran som fyllde år igår. Fredrik bjöd på god kycklinggryta med pasta och efter det blev det tårtfika.
Julie hoppades på en Frosttårta eller åtminstone en rosa tårta, men hon jublade förstås ändå när kartongen öppnades och visade en jordgubbstårta. Hon var först att vilja ha, men åt sen i vanlig ordning ingenting av den. 
Tur att det fanns lite annat att välja på. Det gick lite över styr kan man säga. Men Julie är måttfull i alla fall. Två tuggor på en munk och två chokladbitar, sen är hon inte intresserad längre. Jag har precis samma karaktär. Nästan.
Jullan är för övrigt helt prickig på kroppen. Hon hade några prickar på magen när Fredrik hämtade på förskolan och nu på kvällen över precis hela ryggen och magen. Jag gissar på virusprickar efter den kortvariga, men höga, febern. Hoppas att de är borta imorgon.
Hon skulle bara vila i min famn när jag tittade på Farmen och sen gå och läsa saga. Somnade på två sekunder...
Ikväll har jag även kramat extra på min stora böna som går till pappa imorgon igen. Tänk vad sjukt fort veckorna går. Älskar dig min stora fina tjej!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar