lördag 20 februari 2016

FRIGÅNG, LOPPIS, KALAS OCH DÅLIGT

Idag på förmiddagen tog jag mig ett par timmars frigång från hemmet och min aningen klängiga 3-åring. Hon är rätt intensiv just nu, laddar inför vad som ska komma kanske...
Jag åkte i alla fall en sväng med mamma och Göran.
Först kollade vi in Återbruket i Skå, den så kallade "lyxloppisen". Ingen av oss hade varit där förut. Där fanns en väldig massa prylar, av blandad kvalitet och till varierande pris. Mamma köpte några fina skålar. Jag var sugen på en del glas men hejdade mig. Vi gillar glas, jag och Fredde, men vi har inte plats för fler. Kul att kolla var det i alla fall och jag åker gärna tillbaka.
Sen åkte vi vidare till Ölsta där det annonserades om klädloppis. Jag är på jakt efter en, eller ett par overaller till bebisen. Man vet ju inte riktigt vad det kommer vara för temperaturer när den kommer så nån fleeceoverall eller liknande vill jag ha i alla fall. Tänkte att det kunde ju kanske finnas på en klädloppis. Men vi blev en aning besvikna, där var inte många säljare och bebiskläder fanns det nästan inga alls. Mest vuxenkläder. Jag hittade två PoP-bodys som jag köpte och sen drog vi vidare. Till Gustavshill där vi fikade och köpte lite smått och gott. En ny krydd-krukväxt till min mans samling i köksfönstret till exempel. 
Efter detta var mina batterier tillräckligt laddade och jag åkte hem igen. Lagom för att gå över till Dennis och Marlene på Novas 6-årskalas.
Julla på väg till kalas. Skönt att bara behöva gå över till grannen! (Särskilt på hemvägen när det var snöstorm).
En massa Frost var det förstås på kalaset, vad annars? Jättegod och fin tårta.
Efter kalaset var jag tvungen att gå hem och sova en stund medan Fredrik lagade middag, hemgjord pizza blev det idag. Sen har vi degat i soffan och förfasats över mellon som var i särklass dålig ikväll. Tur att Schyffert lyfte det hela litegrann för låtarna var ju bedrövliga. Allt var vallat för att Oscar Zia skulle vinna, men inte med en bra låt tydligen utan på grund av sina nyvunna komma-ut-meriter. Bra drag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar