måndag 22 februari 2016

MORFAR, SUSHI OCH TO-DO-LIST

Det absolut bästa med den här dagen var att a) pappa kom på övernattning och b) han hade sushi med sig! Jag kan inte få nog av sushi. Jag har sån avsmak av vanlig varm mat (särskilt all form av kött, örter och kryddor och grytor - Fredrik tycker att jag är tråkig), det som funkar allra bäst är frukostmat, typ yoghurt och müsli, bröd och så då sushi. Skulle kunna äta det varje dag. Varvat med lite pasta. Rena kolhydratfesten...
Julie var så klart lika glad hon (ingen sushi till henne dock, hon var nöjd bara hon fick låna ett par ätpinnar till sina köttbullar) över att få leka med morfar. Morfar är nämligen bättre än någon annan på att leka och busa.
Och jag får mina lediga dagar att gå. Varvar vila med lite städning. Försöker lägga in några to-do-saker varje dag. Idag var det:
* Säga upp Mama-prenumeration
* Ansöka om föräldrapenning
* Städa badrum
* Dammsuga och damma

Att sova middag och kolla på tv-serier ingår i varje dags schema men det behöver jag inte skriva upp. Skulle aldrig glömma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar