torsdag 11 februari 2016

LÖJLIGT OCH KROSSAT PUDER

Idag har vi båda gått och lagt oss ännu tidigare, det är ju löjligt egentligen. Men både Fredde och jag är halvdäckade i förkylning och jag sov nästan inget alls under natten till idag, pga till största del graviditetsrelaterade bekymmer. Jag saknar verkligen nattsömn...
Blev ju inte gladare imorse när jag stapplade upp och skulle sminka mig. Jag fick ju ett paket med massa nytt smink i veckan och imorse lyckades jag skicka mitt nya bronzer i kakelgolvet. Fullständigt pulvriserat i miljarder bruna partiklar över golvet. Hann inte ens testa det. Jag hann väl skrika ut nån förtvivlad svordom och Fredrik kom in i badrummet och började kramas. Stackarn, han tog väl för givet att jag, i all min preggohormonella labilitet skulle börja grina. Det gjorde jag inte. Jag är labil, men jag är även medveten om att det finns viktigare saker att gråta över i livet än krossade puderdosor. Jag får helt enkelt köpa en ny.

Nu ska jag försöka vila min rygg i ett par timmar så att jag är i någorlunda form till min sist arbetsdag imorgon. Känns oerhört märkligt det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar