söndag 14 februari 2016

FREDAG, LÖRDAG OCH SÖNDAG

Helgen som kom och gick i rasande fart... I fredags tog jag avsked av jobbet för ett år. Det går ju inte riktigt att greppa den känslan. Lite vemodigt och konstigt att släppa jobbet och allt jag har koll på där, samtidigt som det känns rätt, jag orkar inte på så sätt som jag önskar. Jag har ändå inte fattat det, har gått runt med vanlig söndagsångest osv idag, får se hur lång tid det tar att sjunka in.
Fick hem mina stora barn i fredags, såhär glada var vi allihop. Älskar den här bilden och att jag lyckades fånga dom i ögonblicket. Elvira tar roliga foton med mobilen och Julie skattar så hon kiknar.
Och såhär satt stor och liten i soffan hemma hos Janne i lördags. Så mysiga. Vi körde lite mellomys, grym grillmiddag och god dryck.
Även för preggon. Gott alkoholfritt bubbel och virginvariant av drinken. Har verkligen noll alkoholsug under den här graviditeten men det var gott, och trevligt att få känna sig lite vuxen.
Det tyckte de här två också. Jullan gick direkt på garnityren. Sen dansade hon järnet till alla låtarna i melodifestivalen innan hon slocknade i min famn.

Idag var vi sega. Julie vaknade vid nio men låg kvar bredvid mig och tittade på Viaplay till halv elva innan vi gick upp och gjorde frukost. Jag är sänkt av både graviditet och förkylning, då är det skönt att ha barn som kan ta det chill på morgonen.
På eftermiddagen gick Julie och Fredrik på kalas hos Jullans kompis Elliot.
Som hon har väntat på det här kalaset! Inbjudan kom redan fyra veckor i förväg och varje morgon när hon vaknat sen dess har hon frågat; är det Elliots kalas idag? Och blivit besviken när svaret varit nej. Förra söndagen var det äntligen dags, hon var så laddad, men så blev Elliot sjuk och kalaset sköts upp en vecka. Men nu är det gjort! Hon hade haft roligt och var nöjd och glad när hon kom hem. Under tiden låg jag och Elvira i min säng och tittade på film - bra dag!
Nu har vi precis tittat på Farmen och haft lite alla hjärtans-fika som Elvira fixat. Fint avslut på veckan.
Imorgon har jag ultraljud igen. Antagligen mitt allra sista. Spännande att se hur Stellan vuxit sen sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar