söndag 7 februari 2016

ENERGIBRIST, IKEA OCH SKITFESTIVAL

Här har det ekat tomt i helgen. Lika tomt som på mitt energikonto. Matt och trött. Idag har jag varit darrig, yr, haft fruktansvärd hjärtklappning och allmänt svårt att stå på benen. Det är härligt att vara höggravid. Tycker ju dessutom att den här ungen trycker på som bara fan mot själva utgången så det känns nästan orimligt att jag ska kunna vara gravid i så pass många veckor till.
Det var ju ljuvligt väder idag på dagen. Jag satt tryckt mot väggen och tankade solsken medan Julie lekte på tomten. Vilka underbara vårkänslor man får! Tänk när det är på riktigt... Fredde grillade korv men jag mådde så illa av bara tanken (och oset) så jag fick gå in och gömma mig.
Igår fick jag och mamma ett par timmar på Ikea. Jag fick inhandlat allt det där obligatoriska man ska ha till bebisen därifrån. Badbalja, tvättlappar, skötbordsöverdrag, filtar och en del annat jox. Vi hann med en babybutik och Lager157 också innan min kropp och ork gick i strejk.
På kvällen blev det grillmiddag tillsammans med Janne, mamma och Göran. Och sen tidernas sämsta och skämmigaste melodifestival. Vilket skit.

Nu laddar jag för min sista vecka på jobbet. Julie har haft lite hosta under helgen och var lite febrig under lördagkvällen, hoppas att hon är fit for förskola imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar