tisdag 23 februari 2016

PAKET, PAKET, KALL MAT OCH HOPPETOSSOR

Hej-hej, hallå dagboken! Ännu en härligt seg dag är till ända och jag har landat i sängen bredvid en synnerligen stilig man. Vi ligger med varsin skärm i fejset, som sig bör. Man har ju alltid lite kvällsbestyr på mobilen att kolla upp innan man somnar, men därmed inte sagt att vi försummar varandra. Skulle vilja påstå att vi just nu är inne i en väldigt trevlig och kärleksfull period. Det är väl meningen att man ska tanka lite sånt innan storken kommer...
Idag var det lite julafton på paketfronten. Först trillade månadens Glossybox ner i brevlådan.
Jag var ju inne på att säga upp min prenumeration...
...men det är ju lite trevligt med de här överraskningsprodukterna. Inte jätteimponerad den här gången dock, deo och tandkräm...det kan jag välja själv. Men jag tror ändå att jag behåller prenumerationen.
Sen hade jag paket att hämta ut på Konsum. 
Det är ju så lätt så lätt att sitta hemma i soffan och beställa hem grejer, jag är så himla bra på det! Nu var det ett par nya skor jag behövde, och det här är jag jättenöjd med.
Blev ett par tofflor till BB-väskan också. 
- Men har du inte ett par tofflor? frågade Fredrik. 
- Eh, jo. Men dom kommer jag kanske inte ihåg att ta med mig när vi ska föda barn!
Han hänger inte riktigt med i min logik. Knappt jag gör det själv faktiskt.
Ett gäng nya stora mamma-trollor fick jag idag också ifrån en beställning som Fredde gjort hos Bon-Prix. Han är ganska bra på att handla han också.

Skrev ju om mat igår och hur osugen jag är på varm mat. Lyckades undvika det idag också. Har varit sugen på tonfisksallad länge och idag gjorde jag slag i saken.
Sjukt gott! Ser redan fram emot att äta samma sak till lunch imorgon. 
Vår lilla matvägrare till dotter åt tomat och gurka till middag.
Och som tur var hade hon varit på Konsum med mormor efter förskolan så det fanns efterrätt också. Hon skulle lätt kunna leva på frukt och grönsaker. 
När vi gick från förskolan idag plockade jag några bulliga videkissar från ett träd till henne. Hon blev så förtjust i dom och frågade andäktigt om hon fick ta med dom hem. Hon har tagit hand om dom hela kvällen. Dock glömmer hon hela tiden vad de heter, istället kallar hon dom för sina hoppetossor. Så rart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar