onsdag 3 februari 2016

HUVUDVÄRK, KONTROLLBEHOV OCH UTVECKLINGSSAMTAL

Andra kvällen i rad jag får vidrig och sprängande huvudvärk helt plötsligt och utan förvarning. Gillar det inte. Har tagit alvedon och det lindrar litegrann men knappt. Skulle jag ringa bm och rådfråga om saken skulle jag säkert bli tvungen att åka på koll av blodtryck osv. Men jag avvaktar. Jag är så nära mål nu och vill inte ha några otrevliga överraskningar på vägen. Har min nästa besiktning på tisdag, håller ut till dess. Om jag inte får fler knasiga symptom naturligtvis.
Annars är det lite märkligt på jobbet nu. Min vikarie har ju redan tagit över min plats och jag är någon sorts extra resurs i huset som är där det mest behövs. Bortflyttad från min avdelning och liksom fråntagen allt mitt gamla ansvar. Det är på samma gång både skönt och konstigt. Hade överlämningssamtal med ny kollega som ska ta över mitt språkarbete idag och imorgon deltar jag för sista gången i kommunens språknätverk som vi på förskolan är värdar för denna gång. Sen har jag inga mer "viktiga" saker kvar att göra. Har aldrig haft så svårt att släppa jobbet som den här gången. Det tär på kontrollbehovet.

Efter jobbet idag hade jag utvecklingssamtal tillsammans med Elvira och hennes lärare. Hennes mentor som så olyckligt drabbades av cancer precis efter terminsstart i fyran. Nu är hon tillbaka på deltid och det var ett kärt återseende. Och som alltid, en ren fröjd att få höra om Elvira och det arbete hon lägger ner i skolan. Jag blir så glad och stolt! Hoppas av allt jag är värd att hon orkar behålla samma kämparglöd och genuina inlärningsglädje genom hela skolan. Och att den kanske kunde smitta av sig lite på storebror... 

Dåligt med bilder i bloggen såhär på vardagarna när jag glömmer att använda kameran. Men jag bjuder på dagens enda bild
Julie använder bulan (eller Matilda som hon döpt "lillasyster" till) som huvudkudde <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar