lördag 27 februari 2016

PREGGO-SHOOT

Jag hade en riktigt dålig natt med nästintill obefintlig sömn och gick upp imorse med ont i både magen och ryggen. Kände mig helt ur fas och inte särskilt redo för den lek- och fotodate jag bokat in hemma hos Petra, Johan och Nowali. 
Men som tur var lät jag inte kroppen och måendet sätta stopp för planerna. Vi gjorde oss fotofina och promenerade tvärs över byn.
Och jag hade lite ont och jag var lite nervös och obekväm inför att agera fotomodell (det var alltså en gravid-fotosession vi bokat). Men Petra är inte bara en grym fotograf, hon är även helt outstanding på att få även ett gammalt plufsigt preggo som mig att känna mig helt okej och bekväm framför kameran.
Jag har aldrig tagit såhär fina gravidbilder med något av de andra barnen i magen, och det ångrar jag ju lite nu.
 Hade varit kul att få med Gustav också, men en femtonåring får man inte så lätt dit man vill. Särskilt inte till en syskonfotografering! Men mina fina flickor är med, undrar om det är två eller tre döttrar med på bilden...
Vi tog en hel del både fina och roliga bilder, men har inte flyttat över så många från datorn än. Ska välja och vraka och skicka på framkallning.
Fredrik var inte sugen på att vara med på bild, men ställde upp på ett gäng ändå. För min skull. 
Och de här fina tjejerna, de lekte och lekte och röjde verkligen i hela huset. De är verkligen bästa kompisar, det är så roligt att lyssna på dom! De klädde upp sig i Nowis finaste skor och kjolar och jackor och packade iväg sig till mellon sa de :)
Och mello blev det här hemma ikväll, tillsammans med mamma och Göran. Först tacomiddag och sen matkoma i soffan.
Förutom de här två, de hade ett eget sätt att se på tv, den ena uppochner och den andra iklädd endast mössa sittandes på sin syster. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar