tisdag 16 februari 2016

DET OM DET

Efter en lång och tokfebrig natt vaknade Julie piggare imorse. Hon har haft lite temp till och från under dagen men var i det närmaste feberfri nu till läggning. Ingen influensa alltså. Hoppas att det håller i sig.
Vi har i alla fall haft en mysig dag i soffan, helt i min smak just nu. Även om jag nu, när jag är ledig, direkt märker att jag har energi över till annat. Som att ta hand om sjukt barn, städa och till och med vara lite kärleksfull mot min man när han kommer hem. Det känns bra. Fast det är ju alla gånger Fredrik som drar det tunga lasset här hemma. Han lagar all mat och han tvättar all tvätt och det är jag så vansinnigt tacksam över.
Bebisen trycker på nåt galet ikväll och jag fick en vidrig huvudvärk från ingenstans som jag kämpar med nu. Imorgon har jag besiktning hos barnmorska, det var några veckor sen nu så det känns på tiden. Julie får såklart vara hemma imorgon också, vill vara säker på att hon är helt okej innan hon går tillbaka. Ett annat plus med att jag är hemma nu; ingen vab-ångest, det får ta sin tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar