söndag 21 februari 2016

UTFLYKT, ÖVERRASKNING OCH SKÄMS

Imorse tog vi alla sovmorgon - så skönt! Hade varken kommit ur pyjamasen eller ätit frukost när Elvira ringde från Färjestaden och frågade om inte jag och Julie ville komma ner till dom och mysa lite. Efter lite velande fram och tillbaka gjorde vi det och det är jag glad för. Julie har varit på så risigt humör och ätit på mitt tålamod ganska ordentligt på sistone men jag tänkte att en liten utflykt är kanske precis vad hon behöver. Jag hade rätt. När vi klev in i hallen hemma hos mormor och Göran drog hon en djup suck och sa; "Åh, vad underbart!"
Sen drog hon direkt in i lekrummet.
Och hon fick så klart hjälpa mormor och Elvira att baka också. En nutella-kladdkaka, den var inte äcklig. 
Jag var mest värdelös och satt i soffan, men det var trevligt att byta utsikt i alla fall och att få lite annan underhållning till Julie. 
På sena eftermiddagen behövde Elvira åka tillbaka hem till pappa så vi for hem igen. 
Väl hemma väntade en överraskning. Jag undrar ibland om det är någon som läser den här bloggen, och det fick jag bevis för.
En fleeceoverall, levererad hem! Jag skrev ju om min misslyckade jakt på just en sån igår och idag kommer fina Carro hem med en. Och inte bara det;
Supersöta hemsydda mössor också, till både Julie och bebisen! Stort TACK Carro! Jag blev otroligt glad och överraskad!
Nu sitter jag uppe och sällskapar Fredrik som har ett par vändor kvar i tvättstugan innan vi gör natt. Läste nyss ett inlägg i den "vi som väntar barn i mars-mamma-grupp" jag är med i på Facebook. En mamma undrade hur fördelningen av hushållssysslor såg ut hos oss i gruppen, hon fick nämligen göra allt. Då skäms jag nästan, jag har det alldeles för bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar