söndag 28 februari 2016

SVENSK HISTORIA

Det är ju sportlov och många barn och ungdomar åker iväg på fjällresor och dylikt. Men inte mina barn, de är istället just i denna stund på platsen för Olof Palmes dödsskjutning. Min pappa och Fredrik ville besöka platsen, just på klockslaget för mordet idag på 30-årsdagen, och jag tyckte att det kunde vara en god sak att Gustav och Elvira fick följa med och ta del av detta. En betydelsefull del av svensk nutidshistoria så att säga.
Fredrik skickade bilden, det var ganska stillsamt på Sveavägen.
Jag har lovat att vänta uppe till de kommer hem, och det är nog inga problem. Jag kan ju inte slappna av alls när jag är ensam hemma.
Annars har vi haft en lugn dag. Jag mådde dåligt fram till lunch ungefär. Jordens hjärtklappning och molvärk i ryggslutet så jag vankade mest runt och ojade mig. Men helt plötsligt gick det över och jag kunde ta tag i lite städning. Det är ungefär vad jag orkat med idag. 
Imorgon tänkte jag att Julie får vara ledig tillsammans med sina syskon. Hon längtar till förskolan säger hon men jag tänkte att hon skulle få välja själv imorgon bitti och då tror jag att hon kommer vilja vara hemma.
Hej hopp, och en bra start på nya veckan önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar