onsdag 17 februari 2016

FRISK, BESIKTNING OCH PAKET

Idag är Julie helt frisk och har således haft en helt annan energi. Det var inte bara kul att hänga i soffan med andra ord. Det enda problemet när hon är hemma är att hon inte äter nåt här. Hon äter bara mat på förskolan (det hjälper inte alls att ha en förskolekock till pappa) så det ska bli skönt att hon kan återvända dit imorgon. Jag vallade ut henne på en skogspromenad idag för att försöka frammana någon sorts aptit och då åt hon lite frukt när vi kom hem igen. Alltid nåt.
Jag gjorde min besiktning hos barnmorskan idag och det gick fint. Har haft huvudvärk ett par kvällar nu, plus värk högt upp i magen. Båda kan vara av helt naturliga orsaker, magvärken från min hosta tex, men båda sakerna kan även vara symptom på havandeskapsförgiftning så det var skönt att kolla blodtryck och urinsticka idag. Båda var hur bra som helst. Hjärtljuden på bebis var nästan omöjliga att fånga för den for runt så mycket, men till slut så. Från och med nu blir det kontroll en gång i veckan.
Två paket hade jag att hämta ut idag.
En inte så diskret förpackning från Boob. Har suktat på deras amningsbh:ar men inte kommit mig för att köpa nån, men så på alla hjärtans dag fick jag ett 50%- erbjudande på hela deras sortiment.
Då slog jag till på den här rackaren. Den var jätteskön på, men det är inte så mycket lyft att snacka om, ingen pushup direkt, men det är väl inte meningen heller.
Fick hem min låda från Apotea också. Lite av varje som jag behövde/ville ha nytt till väskan. Har tagit bilden så att det inte ska framgå att man även behöver jättestora bindor efter förlossningen. Fast det vet ju varenda människa att man gör. Minidermen är till Julie, mitt knastertorra lilla barn.
Det var det om denna dag. Imorgon väntar ett fikabesök på förmiddagen och ett födelsedagsfirande på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar