onsdag 25 mars 2015

TILLBAKA

Vi hade en tuff morgon, Jullan och jag, men det blev dagis idag. Det är inte så roligt när man först måste väcka henne (när hon äntligen sover ordentligt efter en bökig natt med hosta och nästäppa) och sen få i henne allergimedicin, astmamediciner och den där jäkla ögonsalvan. Jag fick ett riktigt psykbryt i hallen till slut när vi båda var helt utmattade över att bråka om salvan och ytterkläder. Och då har dagen knappt börjat än...
Men vi borstade av oss morgonens traumatiska start under den kyliga promenaden till förskolan och väl där var vi glada och kompisar igen. Julie var glad över att vara tillbaka och visade stolt sin nya Frost-klänning för allihopa där.
Jag sa som jag brukar; "Ring oss om hon inte orkar," de nickar och ler som vanligt och än så länge, efter ett och ett halvt år på förskolan, har vi aldrig fått ett sådant samtal. Jag vet inte om deras toleransnivå för allmäntillstånd är extra hög eller om Julie håller masken bra när hon är där och rasar när hon kommer hem. Det sista har nämligen hänt vid flera tillfällen.
Jag var ganska matt under min första arbetsdag tillbaka idag, trött och hostig, men skönt att få vara där och bli uppdaterad. Jag slutade klockan ett och gick då hem och tvärslocknade. 
Fredrik hämtade Julie vid tre och då var det våffelfest på avdelningen.
Hon hade haft en alldeles fantastiskt bra dag. Precis som alltid. Hon har varit riktigt glad och mysig under hela kvällen också, hon behöver verkligen sitt dagis.
Nu håller vi tummarna för många friska dagar och veckor framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar