fredag 27 mars 2015

FREDAGSFEELING

Fredag och min, tre dagar långa, arbetsvecka är till ända! Det är ljuvligt med fredagar, även om de flesta av oss (läs Fredrik) är synnerligen trötta på fredagkvällar.
Glädjen var stor när vi kom hem idag och Julie fick träffa sina storasyskon igen (även om Gustav bara var hemma över middagen och då i sällskap med kompisen Jacob). Hon stalkade Elvira nåt helt enormt. Varje gång Elvira gick upp till sitt rum stod Julie vid grinden i trappan och ropade för full hals; Elviiiiiiiira! Kom hiiiit! Tills Elvira, som den ängel hon är, antingen kom ner eller tog med Julie upp till sitt rum. Det är för övrigt det bästa hon vet, när hon får gå loss och undersöka stortjejernas prylar (läs smink).
Mamma kom förbi en sväng också och visade "lite grejer" som hon köpt på Panduro.
Vi ska åka ner till Färjestaden imorgon och påskpyssla. Det ska bli mysigt! Men innan dess ska jag ta med mina stora barn på lite lördagsshopping. Gustav sover över hos sin kompis och han har fått i uppdrag att vara hemma till 9:30 imorgon när vi planerat att åka. Det ska bli spännande att se om han fixar det. De brukar inte gå och lägga sig i tid direkt utan sitta uppe och spela hela natten och sen sova till tolv. Men i så fall missar han ett par nya skor imorgon.
Nu är det bara jag som är vaken och jag ska läsa min spännande Ölandsdeckare tills jag somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar