söndag 29 mars 2015

LÖRDAG OCH SÖNDAG

Igår hade vi en riktigt bra dag. Jag tog med Gustav och Elvira på en shoppingsväng tillsammans med mamma och Göran. Vi skulle egentligen bara till Godisbolaget för att köpa lördagsgodis samt fixa träningsskor till Gustav.
Men det urartade en smula i vanlig ordning. Men nu är alla påskägg fixade i alla fall, plus att vi hittade en jättesöt utemöbel till Julie.
Och jag byggde ihop den alldeles själv! Inte ofta jag gör sånt.
Eller okej, lite hjälp fick jag av min mest pålitliga hjälpreda!
På eftermiddagen kom Janne över med en oxfilé och ett par flaskor vin.
Det blev en jättetrevlig grillkväll och mina systrar kom över och joinade oss senare.
Vi gjorde visst hotshots också... Rolig kväll!
Som resulterade i att jag var lite tröttare än vanligt idag. Men nere i Färjestaden väntade Elvira på att vi skulle komma och påskpyssla så det var bara att damma av sig och åka dit.
Jag gjorde inte många knop där, men barnen var duktiga på att pyssla. Eller ja, i ärlighetens namn bara Elvira. Gustav somnade i soffan på tonåringsvis, och Julie röjde mest runt, på tvååringsvis.
Nu laddar vi om för ny vecka! Förhoppningsvis med endast tre arbetsdagar för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar