tisdag 17 mars 2015

FEBERFIA

Imorse när jag vaknade hade Julies ögoninflammation fått fäste även hos mig. Mitt ena öga var helt ihopklistrat (fräscht...) och halsontet var ett par gånger värre än när jag somnade.
Men det är sånt jag kan leva med. Julie trodde jag var på bättringsvägen men vid lunchtid hade hon nästan 40 graders feber.
Såhär har hon legat mest hela dagen. Det var väldigt länge sen jag hade henne så utslagen i famnen. Vid fem-tiden sov hon en stund och nu, när vi precis ätit middag, vill hon sova igen säger hon.
Lilla pärlan. Det här är alldeles säkert en luftvägsinfektion men om febern är kvar imorgon tar vi kanske en sväng till vårdcentralen. Hon har sagt flera gånger att hon har ont i magen, och visat längst ner på magen. Då vill jag gärna utesluta urinvägsinfektion.
Nu vill hon ha glass, bäst att lyda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar