måndag 30 mars 2015

ATT BEHANDLA ELLER INTE

Idag fick jag nog av det här förbannade halsontet som aldrig blir bättre. Vi ska fira påsk i Skaresta och jag vill vara frisk när vi är där. Så jag bokade mig en tid på vårdcentralen. 
Negativt halsprov men jag var jättesvullen och ful i halsen och eftersom det hållt på så länge fick jag en antibiotikakur utskriven ändå. Så som läkare inte ska göra. Jag är absolut emot den ökade (och ofta onödiga) förskrivningen av antibiotika, den leder inte till nåt gott alls. Jag vill gärna bekämpa mina infektioner på egen hand, och virus biter ju inte ab på i alla fall.
Men nu fick jag receptet, och var jag inte bättre till på onsdag skulle jag hämta ut det och köra kuren. Får se hur det blir med den saken.
Annars är det bara fint här. Huset är fullt med barn och vi räknar ner dagarna i den här veckan och väntar på att få åka ner till pappa och Kerstin. Förhoppningsvis åker jag och mina tre ungar redan på onsdag.
De här två, min stor och min liten, de gillar att mysa ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar