torsdag 12 mars 2015

STORA

Älskar att komma hem från jobbet, så fort jag öppnar dörren hör jag, "Mamma!" Och så små springande fötter. Idag kastade hon sig i min famn och sa, "Du kom tillbaka till mig!" Som att hon knappt kunde tro att det var sant. Det är mycket separationsångest just nu. Och då är det inte överdrivet ofta jag går hemifrån (bortsett från jobbet). Det är väl en fas kanske...den känns bekant dock från Elvira. Där var det en synnerligen lång fas. Men skilsmässa hjälper ju inte till direkt heller. Men nu är hon stor och självständig! Även om hon fortfarande kan drabbas av svår och akut mammalängtan. Det är jag glad för. Även Gustav kan drabbas av akut mammabehov, senast igår under mitt personalmöte faktiskt. Då hade jag en uppsjö av missade samtal och sms. Han behövde pengar till pizzamiddag tillsammans med en tjej. Så stor och självständig är han...och hans mammabehov mer ekonomiska.

Glad är jag också för att det är fredag imorrn och jag får samla ihop mina ungar. Fredagsmys först och på lördag drar vi till Färjestaden redan till frukost, där blir det helgmys och mellofest, can't wait!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar