tisdag 3 mars 2015

DET VAR TISDAG

Så fruktansvärt deprimerande väder idag. Man vill ju ha vår på riktigt nu! Även om jag vet att det troligtvis kommer regna, snöa och blåsa isstormar många gånger till innan det blir varmare.
Min lilla pärla på väg hem från förskolan. Hon var superglad och vadade genom varenda vattenpöl hon kunde hitta.
Fredde lagade fisk till middag, det äter vi ganska sällan eftersom Julie inte får äta fisk. Men vi börjar släppa lite på det och ska låta henne prova hemma. Hon blir så glad, hon älskar det verkligen. 
Idag blev det lite småtråkig panerad fisk men Fredrik livade upp den med en grym dill- och vitlöksaioli och gräddstuvad grovriven morot och vitkål (barnen fick naturligtvis potatis) hur gott som helst!

Sen har det varit läxkväll. Gustav har so-prov i historia och religion så jag har dammat av mina kunskaper om antikens Grekland, Mesopotamien, Egypten och forntida samer, toppskoj! 
Dennis kom förbi med en överraskning till Julie - Elsa- och Anna-dockor! Hon blev så otroligt glad! Hon har suktat på de dockor som Dennis tjejer har och nu har hon egna. De följde med till sängen såklart. Och garanterat till dagis imorrn.
Igår var det pappa som var här på snabbvisit med överraskningar. Varsin peng till alla barnbarnen och varsin sån här, nya magnumglassen. Barnen åt sina igår och var lyriska. Jag har fortfarande min kvar. Får se hur länge till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar