söndag 22 mars 2015

SÖNDAGSBESTYR

Vi vaknade idag (igen...) med helt igenmurade ögon, jag och Julie men nu fick det vara nog. Fick en tid på närakuten i Brommaplan.
Förberedde Julie på alla pedagogiska sätt jag kunde om vad doktorn skulle göra och hur det inte var farligt och skulle göra ont osv. Och hon var så klok och med på noterna, men väl där inne fick hon ändå tvärpanik och skrek och klängde på mig. Men jag fick visa hennes ögon, och mina egna, och det räckte bra så. Varsin antibiotikabehandling, och 48 timmar till hemma innan Julie får gå till förskolan. Såhär länge har jag aldrig vabbat förut...
Man får Happy Meal, även om man bråkar hos doktorn. Min lilla lantis, hon är inte bortskämd med äventyr i stora staden, hon tittade med stora ögon på allt runtomkring.
Själv hoppas jag på snabb bättring, så trött på att se rödgråten ut hela tiden! Men det här med ögonsalva...jag har aldrig förut använt varken droppar eller salva i ögonen, och det var ju hemskt! Jag kunde inte ens föra den där lilla pipen nära ögat, och än mindre droppa i salvan! Det strider ju mot naturen att skada ögat så! Så det fick Fredrik göra. 
Trodde ju även att Julie skulle protestera hej vilt (eftersom hon är bra på det och här hade hon faktiskt anledning tycker jag) men hon satte sig snällt, tittade upp i taket, fick droppen och blinkade sen med ögonen, som blinka lilla stjärna, precis som vi övat - jätteduktig! 
Nu hoppas jag att vi blir helt bra.
När vi kom hem från läkarbesöket var Elvira här, mysigt att få bonuslåna. Hon stannade på middag innan jag följde henne tillbaka till pappa. Både hon och Gustav har ont i halsen och känner sig hängiga. Konstigt.
Elvira ringde nyss för att säga godnatt, som hon alltid gör, samtidigt som jag läste saga i sängen för Julie. Då ville hon lyssna på sagan i telefon och sen pratade vi lite alla tre. "Kom hit till mig nu," sa Julie flera gånger. Det är konstigt det här, var syskonen tar vägen halva tiden. 
När Julie hittar en pinne...och tycker att det är konstigt att den inte får följa med in på Konsum.

2 kommentarer:

  1. Jag ryser när jag ser dina ögon =(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, eller hur! Det blev snabbt bättre av antibiotikan och det är jag glad för! Man skrämmer ju folk när man går runt sådär ;)

      Radera