fredag 13 mars 2015

BÄSTA SORTENS FREDAG

Å fredag, fredag - bästa sortens fredag! När jag får samla mina ungar igen!
Den här dagen gick så vansinnigt långsamt! Trodde aldrig klockan skulle bli tre... Men så kom Elvira upp till jobbet och hämtade mig och helgen kunde börja. Vi gick till gymmet och mötte upp mamma/mormor som varit en hjälte och kört en timme crosstrainer (själv har jag försakat gymmet en dryg vecka nu - shame on me). Sen gick vi och hämtade Julie på förskolan. Hon blev mer än lovligt glad när vi kom, tre generationer familj för att hämta henne. Därifrån till Konsum för att plocka upp lite fredagsmys. Vi prövade alla varsin ny säsongsglass. Jag tog den här...
Den smakade verkligen kanel och var helt galet söt. Jag kommer kanske inte att pröva igen.
Barnen hjälpte till att preppa vår sedvanliga fredagsmiddag, hamburgare.
Lite deg-lek i väntan på middag. Gustav är salt som alltid, här i solbrillor inomhus. Sen drog han till fritidsgården (och sedan vidare hem till kompis för övernattning). Vi andra har myst i soffan och kollat seeega Let's Dance.
Det bästa Julie vet med fredagsmyset är att hon får somna i soffan - hon vet så väl. Hon festade på lite ost-stjärnor och sen kröp hon upp på sin stora kudde och somnade så gott med min hand i sin.
Och Fredde och jag, vi delade på en av de flaskor Chateauneuf vi fick i bröllopspresent, i våra bröllopsglas. Det var fantastiskt gott! 
Men nu är det sovdags! Imorgon åker vi till Färjestaden. Före frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar