fredag 20 mars 2015

DET ÄR OKEJ

Godmorgon!
Jag är rätt less på att blogga om vårt sjukdomsförlopp nu, men det händer inte mycket annat. För min egen del blir det inte ett dugg bättre.
Ledsen om någon blir allt för äcklad nu, men det här är dagens status. Detta i kombination med hosta och halsont som liksom sitter från öronen och runt hela nacken. Svårt att förklara, men inget trevligt i alla fall och väldigt svårt att sova med.
Någon som sovit däremot är Julie. Hon har inte vaknat alls och imorse, när jag pussat iväg Gustav och Elvira till skolan (och sen vidare till pappa) då sov hon fortfarande.
Hennes säng står ju bredvid vår och när jag kom upp imorse låg hon såhär, med huvudet på min sida.
Kan det kanske bero på att hennes säng är överfull av alla hennes nödvändiga grejer?
Hon vaknade nån minut senare och fick panik över att hon inte kunde öppna ögonen. I know the feeling...
Och för att förtydliga hennes hamstrande beteende; det är alltså inte bara på väg till sängen hon släpar med sig saker...
Hon blev sen jätteledsen när hon insåg att Gustav och Elvira redan gått. Hon brukar annars vara den som kryper upp i Gustavs säng och väcker honom och myser en stund på morgonen. Nu dröjer det en vecka igen.
Vi tröstade oss med lite god frukost. Hon har i nuläget (en timme senare) ätit en kvarts jordgubbe och en ostbit - inte dåligt!

Annars ska vi försöka spana in solförmörkelsen om en timme. Och om jag känner att jag behöver vidare utmaning denna dag kan jag ju försöka joina den här "det är okej att vara olika-kampanjen" genom att försöka ta på mitt lilla bestämda barn olika strumpor. That should be fun...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar