tisdag 24 mars 2015

FRISKT?

Idag är dagen när vi ska vara friska och redo för jobb och förskola imorgon. Så, är vi det då?
Julie hade en riktigt dålig start på dagen, massor med hosta som resulterade i att hon kräktes massor av slem. Skönt att bli av med förstås, men det känns inte vidare friskt.
Det syns på henne att hon inte är riktigt hundra. 
Men vi var glada över att solen sken så vi tog en tur till Borgenparken.
Jag älskar å gå ut i solen! tjoade Jullan och var jätteglad över att få gå ut, och i sin nya skaloverall dessutom!
Hon pinnade på, med ett gosedjur i varje hand. Vi lekte en timme innan vi gick och handlade lunch och hem igen. 
På eftermiddagen åkte jag och handlade en sväng på Lidl med mamma och Göran. Vi hann med en tur till KappAhl också. Jag skulle köpa strumpor och en tröja till Elvira. Men det är ju omöjligt att inte hitta grejer till Julie där.
Något av ett filmtema över hennes kläder! Hennes älskade Elsa och Anna, och så Minioner från Dumma Mej. 
Hon blev såklart jätteglad och ville prova på en gång. 
Sen har vi funderat kring morgondagen, jag och Fredde. Vi ser att hon inte är i helt normal form, och det känns egentligen inte alls bra att skicka henne till förskolan och riskera att hon åker dit på en ny infektion när hon inte helt tillfrisknat från den här. Å andra sidan vet vi inte riktigt om det är hennes astma och allergi som påverkar henne, och de besvären går inte att vänta ut. Så i nuläget ser det ut som att hon går till dagis imorgon. Så får jag göra detsamma och lätta mitt tyngda jobbsamvete en smula. Stress över att man missar jobb, stress över att man förlorar inkomst, stress över att ens barn mår dåligt - det blir en härlig coctail av mammaångest det!

2 kommentarer:

  1. Åh hoppas hon klarar morgondagen, vi har haft samma dilemma här idag =/ Imorgon ska han få gå och vi håller tummarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte alltid varken roligt eller lätt att vara den som ska göra det där avgörandet om de är friska nog för förskolan på morgonen.
      Det var hårfint imorse men jag lämnade henne och det har gått bra! Pigg och glad nu på kvällen, även om hon ser lite mosig ut.
      Hoppas det går lika bra för Loke och att ni får (bra) svar på hans prover.

      Radera