lördag 7 mars 2015

SAT UR DAY

Vilken besvikelse. Andra chansen alltså. Om det var nåt jag hoppades på så var det Weise och Amparo. Men så blev det inte.
Men vi börjar den här lördagen från början.
Julie valde en favoritklänning (ärvd av Nowali) som dagens outfit, och kruset från gårdagens flätor var särdeles klädsamt.
Efter frukost tog Fredrik med sina stora barn på shopping i köpcentrum i förort.
Så jag tog med Julie hem till mormor och Göran (efter att hon packat sin väska). Där hade vi det mysigt i ett par timmar.
Jullan fick busa med mormor och sno med sig lite leksaker hem. Katternas leksaksmöss skulle hon nödvändigtvis plocka med sig hem...
Och till middag på hemmaplan var det jag som lagade mat! Köttbullar, efter beställning. Och enligt alla som åt (bortsett från en pojke som inte uppskattar kryddor) var de grymt goda. Det är min pappa som lärt mig göra köttbullar. Det har han lärt mig, och att man ska diska undan och göra köksbänkarna helt rena efter matlagningen innan man äter. Det är en bra regel.
Sen var det mello. Vi var laddade. Med bubbel och snacks. Men blev så besvikna.
Jullan festade på ostringar och diggade till de två första bidragen...
...sen kröp hon ihop mellan mamma och pappa och sov så gott.
Nu sover alla barn och det är bara vuxentid kvar av denna lördag! (Och imorgon är det min sovmorgon - vi tar alltid varsin på helgen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar