söndag 8 mars 2015

SOL OCH SÖNDAG

Det har väl inte undgått någon att det varit strålande sol och vårvärme idag? Har man inte varit ute själv lär man ha läst om det på diverse sociala medier - människor blir glada av vädret! (Och trädgårdspyssliga).
Efter frukost gick vi upp till förskolan och lekte på gården. Lite trist att hänga på jobbet på helgen kan man tycka kanske, men Julie gillar att leka där.
Och vi har nyckel till leksaksförrådet...
Låg en stund i solen och tankade ljus och energi.
Annars har vi pysslat lite på tomten och tvättat sjuka mängder tvätt. 
Älskar detta! Öppna dörrar, frisk luft och ljus. 
Jullan hjälper pappa att skölja bort all grus och sand. Skojade om hur surt det skulle vara att vakna upp imorgon till två centimeter snö och slask. Tråkigt skämt egentligen, för man vet att det kommer hända förr eller senare. Det här är Sverige.
Jag fortsatte på min husmansmatlagning och gjorde raggmunk till middag. I dessa lchf-tider, man borde väl skämmas. Men det gör vi inte.
Julie bad om att få gå och lägga sig 18:15 idag. Då vet man att man lyckats med dagens aktivering.
Nu är det snart ny vecka och jag har föräldrasamtal nästan varje dag. Så jag håller tummarna att vi ska få vara friska, jag och Jullan.
Trevlig söndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar