onsdag 18 mars 2015

STILL SICK

Blä! Den tråkiga sjukdomshistorien går vidare. Vi hade en hemsk natt, jag och Julie. Hon har fått nån grej för sig, särskilt nu när hon är sjuk, att jag måste typ ligga henne när hon sover. Vi ska kramas gnäller hon, och det betyder att jag ska hålla om henne och så ska hon borra in sitt lilla ansikte mot min hals. Så sover hon jättebra, och jag inte alls. Det är en dödare för ryggen att ligga så. Men man gör ju det ändå. För att ungen ska sova. Inatt blev jag själv sämre också, ena ögat gick inte att öppna alls och allt jag ville var att gå upp och tvätta bort varet så jag skulle kunna se. Men varje gång jag försökte röra på mig tjöt Julie som en mistlur, och så höll det på, natten lång, som en dålig jävla fars.
Vi är sjuka och slitna och tiden går så vansinnigt långsamt när man inte orkar annat än att sitta i soffan. Jag har fått min beskärda del av barnfilm. Har beslutat att vi stannar hemma nu, resten av veckan. Vill att vi blir friska och får ork och energi!
Sliten liten. Lite lägre temp idag och hon klagar inte på ont nånstans så vi avvaktar med läkarbesöket. Mest för att det är så traumatiskt för henne. Vi gick förbi vårdcentralen på vår promenad i måndags och hon började gråta bara hon såg huset, hon har inga ljusare minnen därifrån.
Och därute, i den friska världen, lyser solen. Tittar på vår iordningställda uteplats och orkar bara inte med tanken på att allt det här somriga ska täckas av snö till helgen. Lagom till jag blir frisk säkert. Hoppas att det bara är skrämselpropaganda. Men det här är trots allt Sverige, det nyckfulla vädrets hemland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar