måndag 16 mars 2015

JAG ÄR RIK

Vabbar vidare imorgon. Hon fick feber på kvällen, har inte direkt ätit idag och är allmänt mosig. Inte ett barn av förskolestatus med andra ord. Tog en lång PW runt byn på eftermiddagen med Julie i vagnen, redan där borde jag förstått att hon inte alls var fit for fight, eftersom hon faktiskt satt kvar i vagnen. Annars vill hon alltid gå.

Vi har ju huset fullt av barn nu och det har hostats ifrån varenda säng sen de gick och la sig. Och själv börjar jag känna mig lite risig i halsen. Kan bli en bra vecka det här.

Måste bara dela med mig av en rolig sak jag hörde på Nyhetsmorgon i söndags. Charlie Söderberg (från Lyxfällan, Tonårsbossen mm) var där och pratade. Han är nu nån sorts föreläsare och inspiratör, "rikedoms-coach" tror jag att han kallade sig. Ämnet för dagen var i alla fall rikedom men då inte i form av pengar, utan man skulle fylla sitt liv med andra härliga saker som förgyllde tillvaron. Han sa då, rörande detta, att "De flesta människor går upp på morgonen bara för att de inte dött under natten". Dvs mekaniskt och utan mening och utan härliga ljuvliga saker att leva för och se fram emot. 
Det tyckte jag var roligt (på ett tragikomiskt vis) och jag är så otroligt glad och tacksam över alla glädjeämnen, stora som små, som jag har i mitt liv! Jag går upp på morgonen, inte för att jag inte dött under natten, utan för att jag blir väckt av min två-åring. Mitt livs yngsta, men mest högljudda, glädjeämne.

Det var bara det jag ville ha sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar