måndag 2 februari 2015

TROTSIGT OCH HÖGLJUTT BARN

Huset är fullt av barn, nu är vi storfamilj en vecka igen. Jag tycker om det. Fredde och jag har så bra rutiner, bra flyt på våra eftermiddagar och kvällar. Och barn som funkar väldigt väldigt bra! När jag kom hem från jobbet satt Elvira och hennes kompis vid köksbordet. De hade gjort veckans alla läxor tillsammans. Älskar sånt initiativtagande! Desto mer mysig och läxfri kvällstid får vi tillsammans.
Efter middagen promenerade jag, Elvira och Rebecca över till Klevberget för att hämta lite prylar hos barnens pappa. Blev kvar en stund och pratade med Petra. Bokade in en date på onsdag då det var allt för längesen vi sågs.
Julie får vara hemma med Fredrik imorgon också. Hon snorar och rosslar och hade lite feber på kvällen. Nåt annat hon har är ett fruktansvärt humör. Som den ungen kan skrika! Jag har aldrig haft ett sånt barn förut. Men eh...det kanske hänger ihop med förkylningen? Troligt... Trots tror jag att det kallas. Gustav och Elvira prövade aldrig på det i samma utsträckning, men jag ska väl få en släng av den sleven jag också.

Nu ska jag dricka te och titta på Mad Men med min man. Det funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar