lördag 14 februari 2015

DET ÄR KÄRLEKEN

Jag har haft den perfekta dagen. Om man bortser från att Julie vaknade upp med vattkoppor så har den här alla hjärtansdagen varit helt perfekt. Och jag menar, vattkoppor ska man ju klara av förr eller senare, och visst vi har redan vabbat en sväng den här månaden, men va tusan, lika bra att få det gjort.
Fredrik gick upp imorse och fixade frukost. Jag fick gömma mig i soffan med barnen och komma ut när han var klar.
Han hade bakat scones och gjort så fint, min fantastiske pyssliga man! På bordet väntade också paket och ett brev.
Grymt fina smycken från Rock by Sweden fick jag. Jättefina och jag blev så glad! Men det där brevet alltså...
Två sidor, datorskrivna eftersom hans handstil suger men det kvittar i sammanhanget, och det finaste brev jag nånsin fått. Tårarna rann vid frukostbordet och barnen undrade vad det var fråga om. Ren kärlek, det är vad det var. Vad har jag gjort för att förtjäna en sån karl?!
Lite random bilder från dagen här ovan. Jag tog med de stora barnen till Ekerö tillsammans med mamma en sväng. Handlade och fixade lite. Sen hem igen, lunch och bubbel innan mamma for vidare på födelsedagsmiddag hos sin syster. Vi andra gick på kalas här i grannskapet.
Nova, min syster Marlenes bonusdotter, hade femårskalas. Och jag gör klart här; båda deras tjejer har haft vattkoppor, där var inga andra barn och Julie var pigg och glad. Annars hade vi inte tagit dit henne. Det var jättemysigt. Vi åt glass och tjejerna sjöng och dansade loss till en massa barnlåtar. Så blir det när det är till största delen förskolepedagoger som närvarande vuxna :)
Julie körde järnet i alla fall, hela vägen in i kaklet. Hon sloknade till sist och fick feber, då gick vi hem och Fredde fixade middag.
Sen har det varit soffhäng för hela slanten. Mellon var ju katastrof! Där fanns inget alls av värde att varken se eller höra.
Vi tröstade oss med dessert, nougatpannacotta med färska bär och en flaska skumpa som vi fick i bröllopspresent av Bästa Carro. Tyckte att den passade bra idag. Vi livade även upp stämningen med QX-galan efter mellon, väldigt mycket roligare.
Nu nattar vi stora barn och snart även oss själva. Jag är idag, och även alla andra dagar, otroligt tacksam och ödmjuk för kärleken. Både den jag får ta emot och den jag får ge. Vad vore livet utan den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar