tisdag 3 februari 2015

HAN ÄR KUNG

Julie snorar vidare och får ytterligare en dag hemma med Fredrik imorgon. Hon är flämtig och lite ansträngd i andningen, det är inget vidare väder för astmatiker just nu. Inatt sov hon mellan 20:00 och 10:30 på förmiddagen, så länge har hon aldrig sovit förut. Och det har definitivt aldrig hänt när jag har vabbat...

Idag jobbade jag till tre och hade personalmöte från 16:15. Ingen idé att gå hem emellan (mest för att Julie blir ledsen om jag kommer hem och sen går igen). Jag ringde till Freddan och frågade om han kunde baka semmelbullar till kvällen. Det är mysigt med lite kvällsfika när vi har alla barn. Han muttrade lite, ensam hemma med fem barn, en sjuk, laga middag, bada Jullan och sen gå på styrelsemöte klockan 19. Han tyckte inte riktigt att tiden räckte till.
Men jag känner min man :)
När jag satt på mötet fick jag den här bilden på mms, och en kaxig bildtext om att det bara var nåt grams skillnad i vikt på alla bullarna. Bakning är hans nya paradgren!

Nu är han dock hemma från sitt möte och vi kör en repris på igår; te och Mad Men.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar