söndag 8 februari 2015

50 ÅR OCH PIFFANDE

Vi var på en fantastiskt trevlig fest igår, jag och min man. 
Micke - nybliven 50-åring, firades ordentligt. En riktigt härlig kväll där man fick catcha up med lite gamla bekantskaper.
Fredde fick tillfälligt ragg av en gammal exman till exempel.
Dock var vi lagom städade småbarnsföräldrar, likt Askungen, gick vi hem vid midnatt.
Usel bild och ännu sämre figur, men jag hade ju lånat en massa kläder av Petra till den här kvällen. Hade bestämt mig för en jättefin klänning i svart och leopard, men fegade ur i sista stund. Istället blev det den här grymma Plain Vanilla-tunikan. Snygg och bekväm, det är en svårslagen kombo.
Nog om gårdagen. Idag har vi pysslat här hemma precis hela dagen. Fredde handlade ju en massa på Ikea igår och idag har vi piffat. Båda badrummen, vardagsrummet och grabbarnas rum har fått sig ett lyft. Och i skrubben under trappen har vi flyttat in Julies kök och bord och stolar.
Har inte tagit så mycket bilder, men här är lite vardagsrum.


Har köpt en massa ramar för att få upp alla de foton jag framkallat. Här står våra vigselbilder bredvid mina föräldrars bröllopsfoto. På väggarna i trappen håller vi på och bygger upp med foton och tavlor, det är skoj!
I övre badrummet fick tjejerna hyllor till sina VS-flarror. Det blev fint. Det som kanske ser ut som ett smutsigt bord i bildens nederkant är ett gammalt hyllbord som jag räddade från farmors lägenhet (pappa ville helst slänga). Man skulle kunna måla det men det här med shabby chic är väl fortfarande inne. Hoppas jag. Jag är hopplöst dålig på att måla alla saker som jag tänker att jag vill och ska...
Alla barn är nattade nu (Elvira kom över på en bonusnatt) och lugnet har lagt sig. Vi är båda lätt slutkörda av allt möbelkånkande. 
Snart måndag, wiiii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar