fredag 13 februari 2015

KÄRLEK OCH HJÄRTAN

Fredagen den 13:e, kan inte påstå att jag haft nån otur idag. Tvärtom. Finns ju inget bättre än att få samla alla mina ungar, och så helg på det!
Jag hade bestämt med Elvira att vi skulle ses vid Julies dagis när jag skulle hämta henne. Och innan jag hann sluta jobbet ringde Gustav och sa att han också ville följa med, otippat men väldigt välkommet. Julie blir så glad när hon äntligen får träffa dom igen!
Det var Gustav som gällde hela vägen hem och väl hemma kröp de upp i hans säng och tittade på Frost. Ren lycka för lillasyster.
Sen har vi haft myskväll enligt fredagsstandard. Nytt inslag dock, Elvira bestämde att hon ville sova med Julie så hon bäddade med madrasser på golvet i sitt rum och när det var sovdags tog hon med sig Jullan upp och nattade henne, lätt som en plätt! Nu ligger de bredvid varandra därinne och sover så sött. Hur gulligt som helst! Men lite tomt och konstigt att inte ha mitt lilla troll här i sängen bredvid min. Gustav påstår att han vill sova med henne imorgon, men vi får väl se.
Imorgon är det ju alla hjärtans dag. En dag då vi ska vara extra kärleksfulla mot våra älskade och helst köpa blommor och hjärtan och sånt jox. Vi får väl se hur traditionella vi är här i familjen Lagerlöf-Dubois. Klart är i alla fall att det kommer drickas lite bubbel. Det är egentligen allt jag behöver veta - kärleken kommer på köpet! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar