söndag 15 februari 2015

SÖNDAGSJOX

Och så söndag då. Van läsare av bloggen vet vad vi ägnar söndagar åt. Städ och tvätt! Jag gillar verkligen dessa dagar, älskar rent hem, rena sängar och fräsch start på nya veckan.
Men det blir en del tvätt... Och då har vi inte ens haft barnvecka. Men bara sängkläder till sju pers gör ju en del. Men med dubbel tvättstuga var det gjort på ett par timmar (Freddes förtjänst).
Förra söndagen möblerade vi ju om i flera rum. Missade att visa att vi stoppade in en del av Julies grejer i "skrubben" under trappen. Hennes lilla kök och bord. Idag fick hon en lampa och lite krokar på väggen.
Och hon gillar att vara där inne.
Hon har haft feber under dagen och vill inte äta nånting direkt.
Hon har inte så mycket koppor än, hoppas att det inte blir fler.
Hon har några stora i hårfästet, de första kom där och de är redan spruckna och kliar således. Annars verkar hon inte bry sig om prickarna. Hon är precis lika gammal som Elvira var när hon hade vattkoppor. Gustav var sju månader, det var sommar och han hade jättemycket koppor, superjobbigt var det minns jag. Han har några ärr kvar i ansiktet.
Trots fiaskot sist kastade jag mig upp i matlagningssadeln idag igen och lagade lax till middag. Det gick hyfsat.
Men Fredde ska ju såklart bräcka och bakade en helt grym chokladpaj till efterträtt. Han kan verkligen allt.
Och därför fick han även rensa mitt duschavlopp!
Imorrn blir det vab för mig. Inte populärt nånstans, men vad ska man göra.
Nu ser vi film och avslutar den här helgen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar