måndag 9 februari 2015

RASERIFRITT OCH OLOF PÅ JOBBET

Det bästa med den här dagen måste vara att Julie inte haft ett enda raseriutbrott. Det kan låta som en smal sak, men efter den här helgen, då jag vid ett par tillfällen var på väg att gå i sjön av uppgivenhet över hennes ilska och envishet är det som att vinna på lotto! En morgon och en kväll (däremellan var hon ju på förskolan och där är hon som en ängel jämt) helt utan problem - halleluja! Pigg och glad och rolig har hon varit. När jag slutade jobbet gick jag hem bara en timme, sen var jag tvungen att gå tillbaka för ett möte. Julie skulle då få hjälpa Fredde att sätta upp en hylla. Dvs hon skulle hållas sysselsatt med att gräva i verktygslådan under tiden han fixade. När jag satt på mötet fick jag en bild skickad till mig.
Det fanns en penna bland verktygen. Båda armarna och händerna är fulla med bläck och det går inte bort. Så imorgon får jag lämna ett barn på förskolan som det står klart har lämnats lite för länge utan tillsyn. 
Hon själv tycker naturligtvis att hon är jättefin.
Bjuder på en bild från jobbet också. I fredags tog vi in en massa snö som barnen fick måla på och leka med i tvättrummet. Idag tyckte jag att vi skulle höja ribban lite till och bygga en snögubbe därinne. Sagt och gjort. Detta faller inom naturvetenskap, vad händer med snögubben här inne, hur ser den ut imorgon och varför? Sånt här tycker jag är så roligt!

Nu ska jag pussa på lite på en snygging här bredvid, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar