måndag 23 februari 2015

KRAVSTÄLLARE OCH LOV

Måndagen som kom och gick. Nu ligger jag i sängen och bredvid mig ligger en bok om tidig språkregistrering hos barn. Tanken är att jag ska läsa den, men jag vet redan nu att det inte kommer bli av. Idag heller.
Dagen på jobbet gick otroligt fort, trots att jag ändå jobbade över till fem. Vi har idag varit i kontakt med förskolechefen på Julies förskola angående en del oklarheter som pågår där. Fredrik och jag är inte några omöjliga kravställare som föräldrar gentemot Julies förskola, trots att vi mycket väl skulle kunna vara det. Vi har då, tvärtemot, valt att ha överseende med en hel del saker (som man säkerligen inte skulle kunna komma undan med på den förskola vi själva arbetar på). Men vi har valt att sätta Julie i fokus, hon trivs och är glad och positiv, gott så.
Men så går tiden och sakta byggs det på med faktorer, som från början är små, men som så sakterligen växer sig större. Och fler. Till hösten ska hon dessutom lämna den vana och trygga miljön på småbarnsavdelningen och flytta över till syskonavdelning. Vi bävar. 
Inte så kul läsning om sitt barns förskola...

Så vi satte henne i kö för omplacering. Med vår egen förskola som förstahandsval och den där min syster arbetar (byns tredje och sista) som andrahandsval. Nu är det i princip omöjligt att få plats hos oss, och jag vet inte om det är så mycket lättare på den andra. Men vi håller tummarna.

För övrigt har vi haft en lugn kväll. Fredrik har varit på styrelsemöte (på jobbet, inte med sin flygfarbrorsklubb) så jag och Jullan har varit själva. Fast vi fick fikabesök av mamma och Göran en stund. 
De stora barnen har sportlov men det firas i deras respektive andra hem. Gustav och Elvira är hos sin farmor och har skoj med sina kusiner just nu. Har en känsla av att den här veckan kommer gå riktigt fort, och sen är det helg och då är det min tur att ha skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar