fredag 1 maj 2015

VALBORG

Vi hade en fin valborgskväll igår, jag, Fredde, Marika och alla barnen. De hade lyckats få Julie att sova middag på förskolan så hon var glad och trevlig hela kvällen. 
Fredrik gjorde grymt god tortillagratäng till middag och vi fick 90-talsklassikern hot shots till efterrätt.
De vuxna alltså, inte barnen.

Vid halv nio gick vi iväg till brasan vid Stenhamraskolan. Där var förvånansvärt mycket folk. Märklig tradition det här ändå, att man går man ur huse, även i regn och storm, för att kollektivt bevittna eld. Men ganska mysigt också!
Bra bild...men jag hade Julie på axlarna när jag tog den. Regnet tilltog efter braständningen så vi stannade inte länge.
Marika och Elvira hand i hand, så rart. Min syster är så bra med våra barn. Med alla barn visserligen, eftersom det är hennes jobb, men särskilt med våra.
Och apropå syster, när vi kom hem fick vi meddelande från vår andra syster, Marlene. Hon är i London tillsammans med sin Dennis och igår kväll hade de förlovat sig! STORT GRATTIS TILL ER! 

Nu är det fredag och bonusledig dag. Sitter i soffan med mina tjejer. Julie äter frukost och tittar på Barnkanalen. Elvira ska snart åka iväg till sin farmor med pappa. Själv vet jag inte riktigt vad jag ska göra med den här dagen, städa och gå ut och gå känns som en bra grundplan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar