tisdag 12 maj 2015

TUESDAY AFTERNOON

Idag spenderade jag förmiddagen på Stenhamraskolans skolgård. De hade sin årliga talangshow idag och eftersom jag och min kollega har tema: musik med vår grupp tyckte vi att det var en bra idé att bjuda in oss själva till detta.
Efter sedvanligt teknikstrul kom de igång och jag är så imponerad av de här ungarna som, med varierad kvalitet, går upp på scen och gör sin grej. Det var en tjej i tredje klass som sjöng Katy Perry's Roar så man baxnade! Fantastiskt duktig! Vi stannade inte till prisutdelningen men jag kan bara hoppas att hon vann.
Tråkigt var att jag träffade på Elvira där och hon mådde dåligt av huvudvärk. Hon fick tabletter, men när vi gick tillbaka till förskolan valde hon att gå hem och lägga sig.
Mamma och Göran poppade förbi när jag lagade middag. Vi passade på att boka upp oss på en plats till bakluckeloppisen den 30:e maj. (Och om du läser det här Bella, så ska vi prata med dig om detta, om det är så att du är intresserad <3)
Mamma och Gurre stannade på middag, potatisgratäng med köttfärs och ett glas rött till det - stabil tisdagsmiddag!
Elvira mådde bättre så vi tog en kvälls-PW hon och jag.
Jag har upptäckt att jag tar väldigt suddiga bilder. Kan hänga ihop med att min syn tycks ha försämrats en smula sen jag skaffade mina glasögon. För fem år sen.
En suddig till. Vad jag vill visa är att vi har en helt underbar natur nu, årets bästa. Den är liksom helt sprickfärdig och ljusgrön!
Vi gick inom stenbrottet istället för bara förbi. Lite grått och regntungt men vackert ändå.
Lite regntunga blev vi också, men så himla mysigt att få en prat- och motionstimme med sin stora tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar