onsdag 6 maj 2015

DET VAR DEN

Den här veckan går rasande fort - torsdag imorgon redan!
Den här eftermiddagen och kvällen bara försvann. Jag slutade 13, hann hem en sväng innan jag åkte till Ekerö för föräldrasamtal hos logopeden vi besökte för fyra veckor sen. Jag fick en utvärdering av vad hon sett och hört hos Julie när det gäller hennes stamning och upphakningar. Det var ett långt samtal och vi är nu remitterade vidare till en ny logoped med stamningsexpertis i Solna. Julie stammar inte jättemycket men det finns vissa aspekter inom hennes stamning som gör att vi väljer att gå vidare - allt för att det ska bli så bra som möjligt för henne. 
För övrigt, vad gäller hennes tal- och språkutveckling, så fick hon bara lovord. Hon ligger långt före sin ålder vad gäller både uttal och meningsuppbyggnad. Det är ju löjligt egentligen, men att få höra sånt gör en förälder så stolt!

Efter logopedbesöket var det raka spåret tillbaka till jobbet. Där hade vi vår så kallade fixardag idag, där alla föräldrar kommer och hjälper till att rusta och fixa på vår gård under ett par timmar. Vi fick ju lov att ha Julie med förstås eftersom detta löpte in på kvällen, så jag höll mest koll på henne och Fredrik serverade typ två hundra korv med bröd. Vi var hemma till 18 ungefär och då har man ganska bråttom att bada och stödmata Jullan innan hon stupar i säng - och så var det med den kvällen.

Och ja, jag har också grinat till Dr. Dreamy's död. Sorglig historia. (Gray's Anatomy för den oinvigde).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar