måndag 4 maj 2015

TRÄ OCH TRÖTT

Julie hade nån sorts omotiverad (så vitt jag kunde utröna) skrikfest under ett par timmar i gryningen, detta varvat med min älskade makes ymniga snarkade gjorde att jag inte kände mig som en utvilad prinsessa direkt när klockan ringde imorse. Raka motsatsen faktiskt. Jag var så galet trött och lovade mig själv att lägga mig löjligt tidigt ikväll. Sagt och gjort, klockan är nu 20:37 och jag har nattat mig själv.
Pappa är här för övernattning, men han var lika trött han och är således redan nattad även han, en trappa ner.
Vi hann dock med en sväng till Färingsö Trä när han kom idag.
Julies premiär i virkeshallen. Hon hittade många små bra-å-ha-träbitar. Fast dessa var inte målet med vårt besök.
Vi skulle ha lite virke till att renovera Julies sandlåda här på tomten. Pappa och Fredde fixade den efter middagen och den blev jättefin. Hade ju varit kul om jag fotat den också, men det missade jag (ville inte gå ut i regnet).
Nu ska jag SVTPlay:a mig själv till sömns och hoppas på en bättre natt än föregående!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar