fredag 29 maj 2015

ANNAN SORTS FREDAG

Den här fredagen står i stor kontrast till förra. Då var vi karaokekungar på Nästet, idag har det varit betydligt lugnare. Tacomiddag och alla barn hemma, plus Marlene och Dennis som stannade på middag. 
Nu har jag lämnat mina stora barn till pappa som återvänt från utlandssemester och gjort en tidig kväll. Imorgon ska jag upp tidigt för att dra iväg till bakluckeloppis i Solna. Vädret verkar vara svårt emot oss, men vi hoppas slippa regnet under förmiddagen i alla fall.
Jullan tidigare idag när vi gick till Konsum för att fixa lunch. Hon avskyr keps men den här solhatten gillade hon.
Lilla Greta Garbo med sin egenkomponerade lunchsallad (pasta, bulgur, majs, kyckling, melon och ost). Vi har haft en lugn och mysig dag, bortsett från den myrinvasion av vardagsrummet som skakade liv i mig imorse. Hela golvet var fullt. Men en myrdosa och en förmiddags dammsugning verkar ha gjort susen. Får se hur det ser ut imorgon bitti.
Mamma kom förbi med "lite mellis" efter jobbet. Det som saknas på bilden är varsitt glas rödvin, så som det anstår ett värdigt fredagsmellanmål! Väldigt trevligt.
Nu ska jag pussa lite på min man, trevlig fredagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar