måndag 18 maj 2015

MUSIKMINNE

Jag gick ut för en PW efter middagen, min vanliga runda runt spåret och vidare mot Bromma gård och stenbrottet osv. Det hade ju slutat regna och var strålande sol men det var, så att säga, lite blött i marken.
Det forsade så det skummade. 
Hade behövt stövlar på vissa ställen, men var ändå glad att jag hade gamla risiga skor så det gick bra att plöja genom geggan.
Bra vackert uppe vid stenbrottet och ut över sjön. 
Jag lyssnade på Alex Schulman och Sigge Eklunds pod när jag gick. Har gjort ett uppehåll ett tag men började lyssna förra veckan igen. Grymt underhållande och jag går stundtals och garvar för mig själv som en idiot. De pratade om starka musikminnen, alltså speciella låtar som man lyssnat på i en definierande stund eller tid i sitt liv som man aldrig kommer glömma. Det var otroligt starkt, och naturligtvis väldigt skickligt skildrat, men jag kunde ju inte låta bli att börja fundera på mina egna. Jag kommer genast att tänka på tre stycken, för mig stora stunder, och tillhörande låtar. En rör min man, en min Bästa Carro och en min förälskelse i countryn. Kanske kommer jag skriva ner dessa en vacker dag.
Och nu kan ni, som eventuellt läser detta, börja fundera på vilka som är era starkaste musikminnen.
Kram och godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar