tisdag 5 maj 2015

NYTT

För ett par dagar sen beställde jag en ny dator och idag fick jag hämta ut den på Konsum (efter lite gnäll från postkassatanten om att jag visst bytt efternamn utan att skaffa nytt leg. Det var således stört förbjudet för henne att lämna ut paket till mig och hon gjorde undantag endast denna gång och aldrig mer! Och jag lät naturligtvis bli att tala om att jag hämtat ut paket med mitt gamla efternamn sen september)
Det är en fin lagom stor bärbar dator. Inget fancy schmancy, jag vill bara ha den till att skriva och surfa på. 
Och först är känslan, ÅÅÅ jättekul med nytt, I'm so excited - jag vill genast börja författa litterära storverk på min nya baby!
Men...sen förbyts den känslan till förbannad frustration när ingenting ser ut som man är van och ingenting funkar som man vill.
Jag har köpt ett Office-paket för 700 spänn som visar sig vara nån sorts online-version och inte alls det jag vill ha. Allt jag ville ha var Word som ser ut som Word och fungerar som Word.
Och så vill jag lista ut hur man får datorn att bli svensk. Vi har gett den alla svenska inställningar vi kan hitta, men den fortsätter ha allting på engelska. Värre saker kan man råka ut för, naturligtvis, men det är störande. Men vi har släppt det för idag. Så fort jag får chansen ska jag be Janne, certified computer-whiz, fixa allt som inte funkar.

Annars är allt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar