måndag 11 maj 2015

TACK!

Klockan är sju och Julie sover sen tio minuter tillbaka. Bortsett från mitt sovande barn är jag alldeles ensam hemma och jag ägnar mig åt detta
en stor kopp te och tystnad. Känns härligt och ovant!
Så var är min stora familj?
Jo, Fredrik ägnar kvällen åt styrelsemöte på jobbet. Gustav spenderar kvällen på fritidsgården. Och de sista tre, Elvira, Rebecca och Milton är på cirkus.
Ända sen cirkusskyltarna dök upp i byn för några veckor sen har Elvira och Rebecca gjort det fullständigt klart för oss att de verkligen vill gå. Men i år sa vi nej. Tre biljetter kostar tusen spänn och det kändes helt enkelt inte rimligt. Vi sa att vi skulle hoppa över i år och gå nästa år när Julie kan följa med. Och barnen förstod, även om Elvira var besviken. 
Så på väg hem från jobbet idag ringde mamma. "Göran undrar om barnen vill gå på cirkus?"
Ja, ni fattar - total glädje!
Mamma och Göran, dagens hjältar <3
Stort TACK från fattig storfamilj! Hoppas nu att barnen har en kanonkväll! Det har jag i alla fall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar